Snö & blåst

Brrrrrrrr....... Tittar ut och det känns som att dagen inte riktigt kommer att infinna sig, molnen är så tjocka så det känns som eftermiddag. Snön yr i blåsten och jag vill INTE gå ut i detta väder. Ska jag vara en överambitiös matte och hoppa i kläderna eller ska jag vänta ut den kurande hunden? Hon verkar inte ha någon brådska i alla fall och det är skönt. Både katten och hunden kurar i soffan, lyfter lite på huvudet när jag går förbi men suckar och lägger sig tillbaka.



Brankåren eller nåt annat utrycknings fordon åker tutandes förbi nere på gatan, Bruttan svarar som vanligt -yyyyoooooiiiiii. Hon ylar alltid åt dom, hon brukar rusa till fönstret men inte i dag, hon ligger kvar, ylar och kurar sen ihop sig igen.

Jag börjar hos min nya brukare i dag, jobbar i natt och är sen ledig tills på fredag, bra start tycker jag.

Ja visst ja! Jag lovade Annika en bild på lilltjejen, här kommer det, både hö och vä sida. Vad tror du färgen kallas?


Hon är inte rödögd, det är jag som inte orkat lära mig kameran, hannen är inte heller rödögd.

Kommentarer
Postat av: Annika

Men GUUUUUUUD vad söt hon har blivit!!

Vad heter hon?

Färgen?? Ja du....inte en susning.

Ha en bra dag i blåsten!! :-)

2008-11-24 @ 13:03:12
URL: http://acka.bloggagratis.se
Postat av: Siw

Jag vet faktiskt inte vad hon heter, måste fråga Nicolina. :-)

2008-11-24 @ 13:07:18

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0