Grävlingen, fraggeln,gnottarna och kattdjuren

I kväll har dom fått bad, ompyssling och manikyr, vilket inte gillas av alla men det hjälps inte.
Hon är som en grävling, orubblig om hon inte vill flytta sig, en gråsugga i snöre men med lite beröm så har man full uppmärksamhet och villighet att lyda i allt som tur är.

Hon ogillas av vissa familjemedlemmar.


Vad gör du? Får man va mä?



Fraggeln ger upp ganska snart, hon har inte en chans.

BRRRRRR! Får man kalla det här djurplågeri?

Jag är faktiskt en gris, grisar badar inte i vatten!!!!


Det är min lördags kväll. Vad gör ni?

Kommentarer
Postat av: amanda

hej, såg att du kommenterat på "nike"s blogg. jag ville bara peppa dig att åka på en anhörighetsvecka, jag har själv vart på en för 1,5år sedan (korpberget) och OJ säger jag bara. vilken gemenskap och lärdom. ångrar inte en sekund att jag åkte. det är som att man har känt gruppen hela sitt liv, alla är öppna, förstår och stärker varandra. man finner nya vägar och får nya tankar.

2008-10-12 @ 20:57:26
Postat av: lott

hahah. mardisarn!!!!mina vänner

igår blev d pizza. i fredags gjorde jag en super lasagne!!

2008-10-12 @ 21:05:25
Postat av: Nike

Hejsan, man behöver ta hand om sig själv för att kunna överleva med självkänslan i behåll när man lever med en alkoholist. Ett tips är de där anhörigveckorna som Korpberget ordnar. De som varit där säger att de är jättebra. Till att börja med kan du söka dig till anhöriggrupper, Al-anon eller ACOA. Det är Anonyma Alkoholisters "underavdelningar" för anhöriga och barn till alkoholister. på deras hemsidor finns mötestider för den närmaste gruppen nära dig.

Grupper finns på väldigt många ställen i landet.

Googla på Al-anon och ACOA så hittar du hemsidorna.



I morgon skriver jag om panikångest, jag hör av många av mina läsare att de lider av det, men det finns hjälp och sätt att hantera det så man mår mycket bättre.



Lycka till!!!



Vi ses

Nike

2008-10-12 @ 22:29:59
URL: http://nike.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0