Guineapig mail


Jag sålde mina 3 marsvins bäbisar i somras till en helt underbar tjej. Hon har fyra små barn som också är underbara. Ena hennes marsvin fick bebisar förra söndagen, 3 små söta. Som sagt så har hon många små barn bla en som kallas Bollen, hon är 3 tror jag. och hon förstår naturligtvis inte att marsvins bäbisar är ömtåliga, så tyvärr lever inte 2 av dom små längre, dom är ju som sagt svår att fånga när man bara är 3 år. Men, men sånt som händer i en stor familj med många järn i elden.

Jag fick ett mail i morse av denna Tantacka, jag bjuder på det i dag.

Marsvinsnytt!
 
Första buren:
Ragnar siter på taket, Gnotten fräser runt. 
Det ger sig nog med tiden....
 
Andra buren:
Fluffan....fräser år Rut.
Ragnhild ligger mitt i hökorgen.
Jag petar på henne med en galje.
(Har ju låst alla dörrar och nycklarna är borta.) 
Har bara en nyckel till ett lås och där nådde jag inte Ragnhild.
Ragnhild är död!!!!!???????????????
(Tänkte för mig själv att nu stryper sambon mig......)
 
Svär för mig själv och får helt sonika lyfta av HELA burtaket.
Ragnhild lever. Skrattar *pustar ut*
Ragnhild är bara smart för Fluffan är arg mest hela tiden.
 
Men vad ligger i det ena huset?? Ngt litet vitt. Kanske två?? 
Har inga sådana.....
Men nu har jag!!!*L*
Elvira har fått två små bebbar!!!
De är trefärgade, typ mörkbrun, röd och vit.
Verkar pigga och alerta, men då mamman verkade lite desorienterad så hämtade jag buren från dig.
Fyllde den med lite spån och hö och in med mamma Elvira och de nya bebbarna.
Nu får de vara där ett tag så jag vet att hon tar hand om dem.
Även om de är självgående också så vill de ju ha omvårdnad och kärlek.......och lite di. 
De får flytta ner till de andra sen.
Vad tror du om den lösningen???
 
Så nu har jag ett gäng marsgrisar igen!! Måste räkna...
 
Gnotten
Ragnar
Rut
Ragnhild
Elvira
Fluffan
Turluva lyckoluva
Ettan
Tvåan
(I väntan på andra namn.)
 
9 stycken!!!!!!!!!!!
Det var som f-n...vilket gäng!!!
 

Kommentarer
Postat av: Nettan

Herregud !

Det var en rejäl skara !



kram

2008-10-21 @ 10:59:28
URL: http://hasselby.blogg.se/
Postat av: Annika Larsson

Vill bara tillägga att jag KAN stava till "sitter".

"Ragnar siter på taket"...hmmm, har han en egen site tro?

Kan ju iofs vara gångbart i dessa datatider. :-)

2008-10-21 @ 13:26:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0