När är du född?

Måndagsbarn har fagert skinn
Tisdagsbarn har älskligt sinn
Onsdagsbarn är fött till ve
Torsdagsbarn får mycket se
Fredagsbarn får kärlek och lycka
Lördagsbarn ska mödorna trycka
Söndagsbarn får leva och njuta rikt och vist och sedan berömligt sluta


Måndagsbarn
är ögonfröjd. Måndagsbarn är snällt och rart. De som är födda på en måndag är oftast svärmiskt anlagd, har ett sinne för poesi, är mild, vänlig och hänsynsfull.
Tisdagsbarn är älskvärdhet. Tisdagsbarn gör allt med fart. De som är födda på en tisdag är vanligen starka och handlingskraftiga, men de är ofta krigiska och går anfallsvis tillväga.
Onsdagsbarn får lida ont. Onsdagsbarn är kärt besvär. De som är födda på en onsdag har i regel snabbuppfattningsförmåga, de är intelligenta och läraktiga, men de kan ofta vara självsvåldiga.
Torsdagsbarn får slita tungt. Torsdagsbarn gör fin karriär. De som är födda på en torsdag är gärna energisk och snabb i vändningarna, men kan ofta förivra sig och handla oöverlagt.
Fredagsbarn är goda och givmilda. Fredagsbarn gör gärna gott. De som är födda på en fredag är kärleksfulla och trofasta. De förstår att skapa ett lyckligt hem och har i regel tur i kärlek.
Lördagsbarn får arbeta för födan. Lördagsbarn får slita hårt. De som är födda på en lördag har sällan tur med kärlek. De har vanligen lycka med sig i handel och penningaffärer.
Söndagsbarn är sött och snällt. Söndagsbarn har det alltid bra och får det mesta de vill ha. Det har alltid ansetts för lyckligt att vara söndagsbarn. De kan se in i framtiden, nästan allting lyckas för dem och de har livlig fantasi.

 

Du kan kolla här om du inte vet: http://www.burkar.nu/ma/alma.html

Jag är tisdags barn

Kommentarer
Postat av: Anonym

hihi ja kanske jag är, vet faktis inte. arvisd är måndag iaf. skoj

2008-10-14 @ 19:51:46
Postat av: Mia

Hej! Tack för titten inne hos mig L

Det påstås att jag är född en måndag och det var ju positivt! :-))

2008-10-14 @ 20:35:38
URL: http://matmia.blogg.se/
Postat av: peter pc carlsson

tur att man inte tror på allt, men det är kul att läsa

2008-10-14 @ 23:21:31
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: missgranby

åh tack!



jag vet inte vad jag är för barn... ska fråga mamma!

2008-10-15 @ 10:00:22
URL: http://missgranby.blogg.se/
Postat av: Anonym

Vågar man säga att man är ett onsdagsbarn? Eller vill man veta :)?

2008-10-15 @ 22:36:54
Postat av: Sofie

Tryckte lite snabbt, vill ju gärna stå för min måndagsbarnkommentar!

2008-10-15 @ 22:38:21
URL: http://soof.wordpress.com
Postat av: Sofie

Koko. Nu är det illa. ONSDAGSbarn. Nu ska jag sova.

2008-10-15 @ 22:39:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0