Vitt

Var det på backen i morse, så nu kommer den snart, vintern. Solen sken så medans jag skrapade bilrutorna med frysbitna fingrar bestämde jag mig för att släpa ut den lilla damen i skogen ännu en dag. Hon bor ju mitt i rännstenen så jag tror att hon behöver lite skog emellanåt. Jag hör på hennes röst att hon är lite trött ibland men, men, det är bara vackert att följa med, till vintern går det nog inte att få med henne.

Sååå här glad blir hon när det lyser gula kantareller inne bland träden.



Hörde på radionyheterna i morse, dom diskuterade svenska folkets alkoholvanor och vad vi lär våra barn. Nu hade nåt forskningsinstitut kommit fram till att våra barn gör som vi gör och dom kommer att få mycket problem i framtiden? Eftersom vi konsumerar så mycket alkohol och vi gör den så viktig i våra liv. Många anser inte eller tycker inte att dom har några problem. Våra barn mår mycket dåligt av att vi dricker för mycket.
Min reaktion var att, ja ha va det här en nyhet eller?

Kommentarer
Postat av: lotta

men lilla mamma! så glad o go! bra hon följer med ut i friskluften. ni ena riktiga svampplockare där!!!



ja alkohol är väl ett sätt att fly verkligheten för många. klart d är synd om barnen. finns många sätt man kan skada sina barn på. dom är värnlösa dom små liven. huga

2008-10-01 @ 16:44:30
Postat av: petra

knappast någon nyhet men en del som forskar tror att de kommit på något otrolgt nytt för de är säkert inne i sin egen värld när de är mitt upp sina forskningar....

Har varit gift med en alkoholist och densamme är även psykopat som misshandlade mig.

så jag kanske ska komma med något nytt....

Trevlig blogg du har,

jag kommer at besöka din blogg ofta!

// Petra

2008-10-01 @ 19:26:51
URL: http://karlbergsblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0