HMMM


Morgonen börjar med att hon piper och gnyr när vi ska i väg, det är en väldigt hög ljudnivå på lätet, hon väckte nog ALLA grannarna och risken för en anmälan om djurplågeri kändes innanför skinnet. Lämnar in henne till kompisen, kompisen ringer vid två och står långt uppe i skogen. - Bruttan har sprungit hem, till henne, och står och hoppar på dörren, grannen hade ringt henne och berättat, hon tog hand om henne. Hon har några bebisar där också, det går snabbt för hundar att skaffa såna ibland. :-S  Stackars K att måsta oroa sig för att hunden skulle bli påkörd. När jag kommer och hämtar henne tar jag bort alla bäbisarna, kände att det får vara nog. Va hem en snabbis innan hundkursen, hade fått tips av underbaraste Lisa, är såååå tacksam. Alla tips är välkommna!!! Bäbisarna här hemma är också bort plockade, nu ligger hon tyst på hallmattan och sover.

3 fördelar med en skendräktig Bruttan.

1. Hon ligger blick stilla när klorna ska klippas, sprattlar som en dåre i vanliga fall.

2. Hon äter obehindrat, varannan dag i vanliga fall.

3. Hon går inte en meter ifrån huset fast hon är lös och det händer en massa ute vid gatan, händer aldrig annars.

Nackdelarna orkar jag inte räkna upp.

Kommentarer
Postat av: bjorne

det är synd om hundarna när dom blir i det stadiet,men det är övergående som tur är,ha en bra dag.

2009-01-29 @ 08:10:00
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: peter pc carlsson

Det är väll bra att kolla på fördelarna, även om det är så att det finns tunga nackdelar.

2009-01-29 @ 18:52:18
URL: http://enbart.blogg.se/
Postat av: lotta

heheh den lille rackar vovven. söt är hon iaf!

2009-01-29 @ 22:24:27
Postat av: Annika

Men Bruttan.....ler stort

Vill hon låna någon riktig "valp" av mig tro?

Bollen kanske?? ;-)

2009-01-30 @ 11:38:49
URL: http://acka.bloggagratis.se
Postat av: Kicki

Ha ha ha... skönt att "se" fördelarna och inte nackdelarna! Ett år sedan kastreringen tackar jag gudarna för att jag slipper det där. Nu har jag en hormonstinn hanne som ger bekymmer istället... ha ha ha ha...

2009-01-30 @ 17:48:06
URL: http://www.fyraben.com/Lava
Postat av: lotta

men vad roligt att höra. jag hoppas!! lilla gubben.

det är han värd som jag skrev till han.

2009-01-31 @ 08:15:35
Postat av: Krutrut-Lisa

Ja det är banne mig inte lätt det där med skendräktiga tikar. Inga leksaker, mindre mat (även om de äter... med glädje) & motion/aktivering det är det som är receptet. Hon får inte ligga & slicka sig på magen för då stimulerar hon mjölken att bli mer. Blir det mycket värre så gå till veterinären & få utskrivet Galastop, det funkar super.



Såklart vill jag hjälpa! Det är superjobbigt med skendräktigheter... hua. Tur man bara har en av dem som löper nu.



KRAM LISA & RÖDA

2009-02-03 @ 00:56:12
URL: http://www.krutrut.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0