ASG!!!!!


Ja a ni i dag har jag provat, OBS! provat att åka skidor efter Bruttan, den stackars kursledaren va tvungen att åka lite före mig för att han inte (min egen slutsats) kunde hålla sig för skratt, jag har full förståelse för honom.
Det började med att han plockade fram sina skatingskidor (tävlingsskidor, väldigt bra vallade), han sa att jag kunde prova att åka lite fram och tillbaka med dom. HALLÅ!!! fram och tillbaka? När jag väl fått på mig ena skidan så tog det typ en kvart att få på sig den andra, det gick helt enkelt INTE att stå still. Han såg ju hur illa det va så han tog Bruttan och skulle köra lite men när hon inte såg mig ville hon tillbaka så han släppte henne och hon kom rusande och hoppar av glädje när hon kom emot mig, där hade vi första fallet. Sen gav han mig sin hund som skulle dra mig, det gick bra en kort bit men sen blev jag tvungen att skrika.
- DET GÅÅÅR FÖR FORT!!!
Han svarar
- MEN SLÄPP HUNDEN DÅ!
Ja ni kan ju bara tänka er, sen ramlade jag mig runt spåret intrasslandes i lina, stavar och skidor. Ja a Bruttan får utstå mycket hon med sin tokiga matte.
Vi ska ha skidteknik på onsdag utan hundar men jag tror inte att det hjälper, jag blir nog aldrig nån skidåkare. jag har mailat kursledaren och bett han att tala om för killen som har skidteknik kvällen att jag INTE kan åka skidor så han vet vad han har att vänta sig.
HA HA HA HA HA HA HA HA HA
Jag har skrattat mig svettig hela em, kvällen, drömmer nog mardrömmar om detta.
Det är tur att jag uppnåt den höga ålder där man har slutat att skämmas utan kan bjuda på sig själv och vara glad åt att kunna glädja andra.

Och till Tina JAG HAR INGEN, ABSOLUT INGEN BALANS!!! Inte på skidor i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Maggie

Ja du, det kanske hade varit på sin plats att ha fått stått med kameran i videoläge....hihi

Nä då det kommer att funka innan du vet ordet av så står du på som om du inte gjort annat, jag kanske inte i racerfart men ändå!! Jag tror på dig och Bruttan

2009-01-18 @ 22:10:59
Postat av: tina

Det kommer nog att ordna sig ska du se ;). Med lite träning, UTAN HUND!!! Tycker mig se "tok" Bruttan & du..............Jag sitter här med ett STORT leénde. Kram

2009-01-19 @ 09:31:01
Postat av: Häxmamman

Hihi, jag sitter här och småfnissar för mig själv.

Jag känner igen mig själv hur jag var när jag var nybörjare.



Jag och en av mina systrar var ute och åkte med vänner och jag stannade till i backen för att ta en paus...

Då hör jag min syster hysteriskt skriker -Helen akta dig!



PANG!!



Hon åkte rakt in i mig, vi låg huller om buller och intrasslade i varandra så folk kom springandes och hjälpte att trassla ut oss...



Vi klarade oss med blåmärken här och där, men sedan har varken jag eller min syster åkt skidor Ler



Så ta det easy i backen/Ha det gott

2009-01-19 @ 10:10:51
URL: http://stickmonster.bloggagratis.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0