Svamp sök m, m

Nu hittar jag ju svamp själv men det vore ju roligt att förena nytta med nöje, så igår och i dag har jag tränat Bruttan att söka kantareller. Hon är duktig även fast det finns det som stör. I dag sökte hon reda på svamparna sen satte hon upp nosen och drog, jag vet inte vad hon jagade efter, förmodligen en hare? Som tur är så tar hon dom inte och hon drar inte så långt, kommer på 3 min fast det känns mycket, mycket längre. Sedan la jag ett personspår, då gjorde hon lika dant, satte upp nosen i vädret och gick rakt på gobiten jag lagt på slutet.


På hemväg får jag två killar framför mig som drog på sina cyklar, jag ser att det är en liten brottare vars mamma jag känner. Han hade cyklat omkull och skrapat sig illa, illa. Jag drog cykeln hem åt honnom, jag såg ju att han bara ville skrika och gråta, stackarn, vet ju hur det känns. Hoppas det blev bra i mammas famn och att såren inte va så farliga.

Kommentarer
Postat av: Nina

Hm... jag kan bara flugsvamp... borde lära hundarna att hitta godbitarna åt mig.

2009-07-26 @ 22:08:17
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0