Återblick

För fem år sedan....... hjälpte och skötte jag min kompis som var döende i cancer, hon skulle ha blivit 51 år nu, hon dog i januari -05. Min sons pappa skulle ha blivit 45 år i dag, han dog i juni -05. Sen rullade det på med dödsfall i 2 år frammåt, 7 st till varav 3 var barn. Det blev bara förmycket, utbrändheten som inte vill släppa greppet bottnar nog mycket i detta, den sitter som en bromskloss i kroppen. Och det är ju så, att allt kommer i kapp. Jag är så medveten om detta så jag försöker i den mån det går, att ta dagen som den kommer och uppskatta det.

Julen är snart här och den ska man bara älska, jag kan inte riktigt det, jularna har mestadels inte varit harmoniska för mig. Julen är en börda med en massa måsten som jag försöker undvika i mesta mån. Vet inte om jag känner så här för att jag inte har nån familj kvar? Min pappa skulle ha blivit 81 år om han hade fått leva, till trettonhelgen är det 22 år sedan han gick bort, huga, huga vad länge sedan. Min mamma dog, också i cancer, i fjol höst, hon blev 77 år.
Nu har jag ju min son och han har en lillasyster, dom gillar inte julen så speciellt mycket dom heller men vi gör det bästa av den tillsammans.

Jag bjuder på den här så här i novembermörkret, höj ljudet och njut. Kram

Kommentarer
Postat av: Linda&Ebba

Ja, julen blir en besvärlig högtid när man saknar nära och kära.

Det blir så påtagligt när alla samlas att vissa saknas.

Själv har jag nån sorts hatkärleksförhållande till julen, älskar att pynta och gillar att längta till julafton - men när dagen väl kommer så vill jag bara sova några dagar tills det är över.

Man får plocka russina ur kakan, gå på julkonserter och avdventspyssel och skippa Den Stora Dagen.

2009-11-29 @ 14:28:03
URL: http://www.hundenebba.se
Postat av: Krutrut-Lisa

Livet är allt annat än enkelt.



Jag är som Linda, hatälskaren av julen. Fast mest skulle jag vilja bara sitta i en varm stuga i fjällen & skippa stress press & saknad.



KRAM PÅ DIG!



/Lisa

2009-11-30 @ 15:24:38
URL: http://www.krutrut.com/
Postat av: lotta

ja.julen är lite ditt som datt. många tråkigheter siw. skulle ta knäcken på många. du gör det bra.

roligare nu då arvid finns. mysigt att komma upp o så.

äta gott!

ni får kooma till mor o kramas en stund m oss

puss

2009-11-30 @ 21:28:09
Postat av: Lena

Varma kramar Siw.

2009-12-18 @ 23:06:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0