Höst!

Ja det är bara att inse, hösten är här. Hur gärna man än vill ha lite sommar till så är det bara så.
Trattisar, gulingar & svart trumpetsvamp, inte dåliga fynd minsann.


Sommarens sista plockade bukett får pryda mitt bord.


Har känt mig hemlös denna vecka, har fått nya fönster. Det är byggdamm överallt och möbler huller om buller, trodde dom skulle göra färdigt i fredags men icke, alla blommor står på golvet så jag hoppas dom kommer i morgon? Fint blir det i alla fall och jag behöver aldrig hänga ut för att putsa mera.


Min vackra pojke!

Han blev påkörd i sommras, som tur va gick det bra och nu håller han sig på gården bara.

Kommentarer
Postat av: Bjorne

Gott att fylla boxen med svamp inför vintern,själv har jag grejat i trädgården hela dagen,krattat och plockat upp morötterna,tagit in det sista i växthuset som var tomater chilli och melon,ha så bra.

2009-09-27 @ 18:34:26
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Maggie

Ja det kommer en ny sommar, men visst har vi en skön höst, det är inte kallt och eländigt ännu... så nog är hösten härlig på sitt vis. Å du är ju så himla bra på att plocka svamp att man bara får dårdimpen, varje dag är det en ny skörd!! 1000 tack för en härlig kväll och för lilla påsen ja liten å liten var den ju inte...

Super fint kommer det ju att bli bara fönsterbrädorna kommer på plats å det blir nog snart ska du se..,.



Kramizar från oss...

2009-09-27 @ 22:09:42
Postat av: Nina

Ja, nog sjunger den varma årstiden på sista versen minsann. Kallt är det, tycker jag.

2009-09-29 @ 23:25:36
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0