Konstiga saker händer ???

I dag innan vi for upp på draghunds SM så åkte vi in och släppte Bruttan i skogen vid LV5, där stod en bil med en hund i, jag tänkte att jag kände igen hunden, funderade inte mer på det sen. När jag kom hem några timmar senare så ringer sonen och säger att en bekant till honnom och hans hund var försvunnen sen i går kväll. JA MEN!!! Det va ju den hunden som satt i bilen på LV5???? Jag ringde en vän och vi for upp, då va kl 17 på em och hunden satt fortfarande kvar i bilen, skakade av stress och rädsla. Jag ringde polisen, for hem och hämtade vatten och köttbullar.Poliserna var där när jag kom tillbaka, dom funderade på hur dom skulle få ut hunden, ville hellst inte krossa rutan. Sen berättade dom att dom sett hunden i bilen där i går kväll kl 23, dom hade också åkt förbi vid 04 men då såg dom inte hunden, dom klev alltså inte ur och kollade. Hunden är nu hos min son och vilar sig, hon är vid gott mod, Kanske lite glassplitter i en tass? Jag for nämligen upp nu i kväll och kollade, dom hade krossat rutan, bilen står kvar med massor med glas på backen. Min bytta stod där så hon hade fått vatten, stackaren. Ja det finns mycket att fundera över...... Känner i alla fall att jag gjort dagens, kanske årets goda gärning?  Viktigast är att hunden mår bra och hon ligger nog nu och tar igen sig, som dom här gjorde i dag på draghunds tävlingen.

Kommentarer
Postat av: Krutrut-Lisa

JAG SÅG HENNE IDAG JAG MED!!!



En liten staffe... satt i volvo däruppe. Stackars liten vad har hänt?



Kram LISA

2010-03-13 @ 20:24:21
URL: http://krutrut.com/blog
Postat av: Pirjo

Va bra att du agerade. Oftast så tror man ju att allt är som det ska. Men vart tog hundens ägare vägen?

2010-03-14 @ 10:47:35
Postat av: Kicki

Uscha, vad bra att du agerade!

Och idag läser man om vad som hänt husse. Huvva så hemskt!

2010-03-15 @ 11:24:24
URL: http://www.fyraben.com/Lava
Postat av: bjorne

Nu förstår jag,inget vidare det där.Tur att hunden blev räddad.

2010-03-21 @ 19:00:04
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0