Tråkigt, tråkigt


Jag har ingen bra kontakt med min mamma, hon  är 77 år och har varit sjuk i flera år. Jag träffade henne i somras och skuttsade henne, hon var inte så pigg. Min son har haft bra kontakt med henne men hon har alltid varit dålig på att höra av sig. En gammal god vän ringde i kväll och berättade att hon är hemskt dålig och ligger på sjukhuset sen en vecka tillbaka. Hon har cancer och kommer förmodligen inte hem nåt mer.
Det är så sorgligt att vi inte har kunnat haft bättre kontakt, jag har alltid saknat en mamma för jag har aldrig haft den där mamma känslan som dom flesta pratar om, hon har inte haft förmågan att skapa den och det sörjer jag mest. Jag ska  i alla fall finnas där för henne och det vet hon att jag gjort hela tiden, men hon har aldrig velat vara till besvär, som den äldre generationen brukar säga. Jag hoppas innerligt att hon slipper plågas och ligga i smärtor. Jag ska absolut hälsa på henne och se om hon behöver nåt.

Var rädd om varandra

Kommentarer
Postat av: Nina

Tack för din kommentar hos mig.

2008-09-20 @ 00:29:40
URL: http://ninajohangarden.blogg.se/
Postat av: lotti

gud vad trist siw. hua. att så många får cancer. inte lätt alls.

ja undra vad dom fiskar, dom åkte 8 imorse!

2008-09-20 @ 12:16:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0