Jag tog mig i kragen

"Jag har en gammal faster som heter Ingeborg" tra la la laaaa..........
                      

Näää  hon heter Anna och är 86 år, hon bor väldigt nära mig, förmodligen FÖR nära. Jag har träffat henne ofta men har inte kommit mig för att gå till henne, i dag tog jag mig i kragen och gick dit. Hon är en mycket fin gammal dam som inte alls ser ut att vara så gammal som hon är.



Hon bjöd på hembakade kakor, ni vet? Rullrån och drömmar å sånt, vi pratade om farmor och farfar, om hennes bröder, min pappa Valter och farbror Emil, dom finns ju inte sen länge tillbaka. Det är bara Anna kvar och jag hoppas att hon får finnas några år till. Jag fick tårar i ögonen när vi pratade om "tallis", huset farmor och farfar bodde i på tallgränd. Dom  bodde där tills jag blev 15, det va väldigt primitivt, utedass, vedspis och bara kallvatten men det va alltid hemtrevligt. Det spelades alltid och sjöng, farfar spelade fiol, han byggde såna, farmor spelade cittra och farbror Emil spelade dragspel och steppade. Vi kramades och kramades, bestämde att vi absolut måste träffas mera och det ska vi så klart göra, hon har ju massor att berätta som inte jag vet eller minns.

Kommentarer
Postat av: Häxmamman i Jämtland

Vad bra att du gjorde det där besöket för det är värdefullt, låt det inte dröja för länge till nästa gång för då kommer du bara ångra dig...



Ett förslag ta med en bandspelare eller om du har en MP3 som kan spela in för det kommer att bli otroligt värdefullt för dig och sedan kunna berätta det för dina barn coh barnbarn osv...



Kramar

2009-02-02 @ 08:58:48
URL: http://stickmonster.bloggagratis.se/
Postat av: Kicki

Vad mysigt!

2009-02-02 @ 22:19:46
URL: http://www.fyraben.com/Lava
Postat av: Linda&Ebba

Tänk vad lite som behövs för att göra en annan människa så glad! Kul att hon minns och vill berätta =)

2009-02-03 @ 14:46:50
URL: http://www.hundenebba.se
Postat av: Annika

Siw.

Vad duktig du är.

Att göra sådant är så bra...innan det är försent.

Härligt!!

Kram!!

2009-02-03 @ 15:49:52
URL: http://acka.bloggagratis.se
Postat av: lotta

men vad pys mysigt. härligt me gamla! jag tyckte vi skulle döpa arvid till valter, men joel bites sa stopp!=)

2009-02-03 @ 22:48:09
Postat av: helena

valter är ju sött lotta!



vad mysigt siv, jaaa man ska ta till vara på de gamla. helt klart! puss

2009-02-04 @ 07:37:44

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0