Lås dörren!!!

För guds skull, grannen kan ha skaffat kanin! Om du har en hund som är jätte sugen på kaniner och får vittring på kanin med öppen bur utan bevakning, då är det kört. På ett ögonblicks verk, ca 1 min, så är kaninen död och för hunden inte intressant längre, så klart. Och tänk... HELT UTAN FÖRVARNING!!! Korkat Bruttan, du skulle ha sagt till så kanske jag har kunnat stoppat dig???

Jag var på toa och hör hur hon slår upp dörren, jag rusar ut i köket sliter ut en fläskfilebit, som låg i kylen, och rusar ut. JAG ÄR HEMSKT LESSEN!!!!! Skadan var redan skedd och JAAAAAA JAG VEEET!!!! Det är MITT ansvar. Min närmsta granne tyckte att om man bor på södermalm och skaffar kanin så får man faktiskt tänka på att det finns både grävling, räv och lo så man bör kanske stänga buren? En annan bekant tyckte att kanin "pappan" ska vakta sin tunga, att hota att döda nåns djur kan man få fängelse för. Ja ja nog om detta.............

Kommentarer
Postat av: Pierina

Och sen får vi ju inte glömma att Bruttan är såååå farlig för människor och allra helst vill hon förmodligen sätta tänderna i en mör unge :D:D

2011-05-05 @ 11:15:49
URL: http://mixtomax.se/blogg
Postat av: Pierina

Såg precis det här: citat ..."Att skälla på en hund som jagar efter vilt är sällan någon ide. Tvärtom så blir det ofta ett sämre resultat"... slut citat, grannen kanske ska läsa om att det är naturligt för hundar att jaga....

http://blogg.agria.se/fredriksteen/2011/05/05/apropa-jakt/

2011-05-05 @ 11:21:42
URL: http://mixtomax.se/blogg
Postat av: Maggie

det var väl attans då....men vad göra än att försöka kompensera för barnens skull. Hoppas att det inte blir "pådrag" på detta nu då....du har ju så det räcker ändå tycker ja....Kramiz

2011-05-06 @ 13:16:00

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0