osteochondros


Kom ner till Uppsala i förrgår, blev visad till ett rum, vet kollade lite på henne och jag fick berätta. Sen va det bara att lämna henne där, snopet för mig. Hade väntat mig att få komma tillbaka med henne morgonen efter eller nåt sånt. Jag hade ju ordnat sovplats och allt men den tjejen skulle inte komma föränn nio på kvällen och kl var 11 på fm. Jag ringde Lotta i sthlm och for ner till henne, det är ju bara 6 mil. Har haft hel mysigt där med henne och magen mfl. Tiden för bebisens  ankomst gick ut i går och det är såååå spännande.
I alla fall så ringde dom från uppsala och jag skulle hämta Liza i dag. MEN!!!! Då säger dom att försäkringen inte täcker och att jag måste lösa ut henne, 11400:-, MHM, jag kliar mig i huvet och ringer folksam, mycket riktigt, det fattas premie på henne mellan -06 och -07. Jag ringer förra ägaren och ifrågarsätter om hon inte har haft Liza försäkrad???
Hon ber att få ringa upp för hon måste äta. FAAN ÄTA!!! Här sitter jag sten black och ska lösa ut hunden för dryga 11000:- Jag ringer uppfödaren, ber henne kolla doldafel försäkringen. Jag får med mig Liza efter många om och men och uppskov med betalningen till nästa torsdag???? En omöjlighet för mig. Förra ägaren ringer och ojar sig över att det blivit som det blivit. Jag skäller ut henne, nu är jag galen av ilska. Uppfödaren ringer och berättar att doldafel försäkringen inte heller gäller när det fattas premie betalningar. Ja ha kul, hur fixar man 11000 på en vecka? Nån som kan trolla?
På väg hem stannar jag och rastar Liza i tönnebro, naturligtvis är hon jätte dålig i magen pga sövningen och ingen dusch fanns i närheten, jag blöter en massa papper på toan och försöker få ren henne så gott det går. Precis då ringer den förra ägaren, jag fräser att jag inte kan prata och lägger på luren. 16 mil kvar och det stinker skit i bilen URK!
Väl hemma har jag laddat och ringer upp den förra ägaren och talar om vad jag tycker, och det är MYCKET, hon slänger luren i örat på mig, det går typ 20 min så ringer hennes MAMMA, HJÄLP ringer man mamma när man är 40???
Jag har blivit rådd att kontakta juridiska avd, på skk, det har jag gjort, hoppas att det finns nåt att göra, annars får jag väl skylla mig själv. Har för 511e gången litat på en människa i onödan. Finns det fler som har lika mycket otur som jag här i världen??????
OJOJOJ vet inte om jag kan somna, känner mig väldigt pigg.
Fortsättning följer................

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0