Orka???

Hur orkar du?
Du gör det bra.....
Säg till om du behöver hjälp?
Hör av dig.....
 
Ja, komentarer och goda tankar är många.
I går var utmattningen total, tålamodet på minus. Vilken tur att Bruttan har sin helgfamilj. På fullaste allvar kollade jag på blockets hund sida, önskas köpa och fodervärd, JA det ÄR synd om henne. Hade jag haft råd så hade jag betalat en hundrastare men, tyvärr, det går inte nu.
Jag har blivit utbjuden och erbjuden att åka till stockholm en helg, men tyvärr det går inte nu. Vem ska vara med sonen??? Hunden??? Mata katterna??? Ja för er som går på i ert vanliga liv, har energi och normal ekonomi ses kanske detta inte som några större problem? Jag orkar inte ens försöka lösa problemet.
Jag orkar inte ringa och be om ditt och datt eller prata om det som inte har hänt.
Jag önskar att jag bara kunde gå till ica spontant när jag blir sugen på nåt gott, men det går inte, så är det nu.
Jag är heller inte så rolig att umgås med, har ingen fritid, ska jag göra nåt så är det bara att skynda sig, ständigt titta på klockan. Så jag struntar i att gå och fika och dyl, hur kul och avkopplande är det när man måste skynda sig? Sen har jag ju inte råd heller och bara det att man har taskigt ställt är jävligt tröttsamt, att måsta påpeka hela tiden, jag har INTE råd. Jag är ett enda stort besvär och det vill jag inte vara, men det är som det är och får lösas tids nog.
Ni som är friska och kan gå ut genom dörren när ni vill, var glad för det!
 
Det frågas hur det är med sonen, hur han repar sig m m. Ja han repar sig men motivationen att kämpa rinner ur han när han blir sittande här med mig. Vart är hans vänner? Alla dom som ojade sig och skrev kämpa när olyckan hände??? Vad ska han kämpa för, ett liv med mamma??? Nyfikenheten är stor men rädslan är större. Han har, som jag sagt förut, inga problem med förståndet. Så ni som möter honom och inte törs gå fram, kan ju bara fundera på hur ni skulle känna er i hans sitst? Ja han ser er, hur tror ni att det känns?
Han ville inte ens se hockeyn härom dagen för han hade ingen att se den med, det har varit hans största intresse och jag kan inte peppa han.
 
Så där nu har jag fått spytt lite galla.
Hade det funnits andra alternativ än denna situation så hade jag naturligtvis valt det, men nu gör det inte det och jag vet inte varför??? Och jag tänker inte "skylla mig själv" för att jag inte anser att det finns andra alternativ. Jag väljer att skylla på Reinfeldt, det känns bäst så!

Kommentarer
Postat av: Ann-Cathrin Vestin

Jaa du Siw! Jag vet inte riktigt vad jag ska säga mer än att du är en fantastisk kämpe <3 och jag hade gjort detsamma om det hänt mitt barn något.Jag gör det lilla jag kan och kommer att fortsätta så!Skulle vilja ställa upp så mycket mer för er men orken finns inte riktigt. Stor KRAM till dig finaste Siw <3 <3

2014-02-25 @ 22:02:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0