Hon har inte lust att komma.

Herre guuud! Hur gör man???
Kallar in hundarna, den ena kommer på stört MEN inte den andra. Går till bilen med den lydiga hunden och belönar med godis.
Fortsätter att ropa på den andra, tänk att 3 min kan kännas som tjugo. Jag blir sååå jä...... förb...., vet att hon känner det på flera mils avstånd. Jag sätter mig i bilen, försöker lugna ner mig så mycket som möjligt, går ut efter nån min och ropar, hon kommer som ett skott men inte ända fram. Hon lägger sig 10 m ifrån i en snödriva, hon känner ju att jag är arg och har naturligtvis ingen lust att komma. Jag har nu lugnat ner mig eftersom hon är på plats så då kan jag gå fram och belöna och koppla henne. Puh! MEN hur fasen gör man för att hålla sig lugn hela tiden???
Lydnadskursen börjar på torsdag, vilken tur!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0