Nu har jag gjort det!

image4Har tänkt ett tag att jag skall blogga, det är ju så roligt att läsa andras bloggar. Jag vet ju inte om min blir så rolig? Jag har en i alla fall.
I dag gjorde Bruttan en Bruttan, hon är min ena hund som bara en matte kan älska. Vi skulle på prommis och träffade grannen med hund, Edvard heter han, Bruttan och Edvard brukar få springa lite jagis på deras gård och det fick dom i dag också. Det slutade med att Bruttan struntade fullständigt i Edvard för hon fick syn på en katt! Svich så flög hon över staketet och jakten var fullkomlig. Hon tok rusade runt alla gårdar och helt plödsligt va det katter överallt, ÅHHH! herre guuud vilket race, och oron över att hon skulle springa ut i trafiken var fullkomlig. Jag andades DJUPT, hon kommer ju inte om man inte är lugn på rösten. Hon lyckades jaga upp en stor grå i ett träd sen blev hon nödig och satte sig för att göra sina behov, DÅ fick jag ögonkontakt, ropade och lockade med godis sen tok rusade jag så att hon skulle jaga mig, det lyckades PUH!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0