Ridlägret


Veckan har varit helt underbar.
På måndan fick vi hålla på med en jätte känslig unghäst, han är inriden men inte hanterad speciellt mycket, det gick inte att göra speciellt många rörelser när man satt på honnom. Ex, om man kliade sig i ansiktet flög han i luften, men målet är ju att han ska lugna ner sig så vi utsatte honnom för så mycket som möjligt så att han ska vänja sig.

Vi har hållit på mycket med ledarskap och att göra hästen så kännslig för hjälperna som möjligt, mycket intressant.
På onsdagen red vi trailbana, Tina la ut en massa hinder som vi skulle få hästarna att gå i och på, lite hoppning blev det också. Jag har ridit Tinas gammla sto, 23 år, och hon är inte lätt att hantera, hon har nog varit galopphäst i sitt tidigare liv, det är bara full fart framåt och jätte svårt att få henne att trava. Jag känner mig ledbruten och har massor av träningsvärk.

Här får vi hjälp att hämta hästar, dom är ju häst proffs dom här små tjejerna, dom rider och longerar varandra på sina småttingar, helt underbart att se.



Bus i hagen.



Tina tränar avelshingsten Prins, det är tävling på vången om 2 v.


Flygande pass på Arvakur, det går undan kan jag lova, svårt att fånga på bild.


Hästar i vila.


Fika paus på uteritt, klicka på bilderna.


Barnen myser i husbilen.


Nicolina och Ör


Jag och Loke, den känsliga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0