Livet

En natt drömde jag att jag gick längs stranden tillsammans med Herren.
För min inre syn framträdde händelser ur mitt liv.
För varje scen lade jag märke till två par fotspår i sanden.
När sista scenen ur mitt liv utspelades framför oss tittade jag
tillbaka på fotspåren i sanden.
Jag såg att det många gånger längs min väg bara fanns ett
par fotspår. Jag såg också att det hände under dom allra
djupaste och mörkaste stunderna i mitt liv.
Jag frågade Herren om det:
Jag har sett att då jag haft jobbiga tider i livet, finns där bara
ett par fotsteg.
Varför lämnade du mig när jag som bäst behövde dig?
Herren svarade " Mitt dyrbara älskade barn.
Jag har lovat att alltid vara med dig.
Under de tider av lidande, då du bara ser ett par fotsteg,
det är då jag bär dej.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0