Rensa i röran


Jag har gjort en djup dykning i mig själv för jag har i hela mitt liv dragit till mig folk som inte är bra att ha att göra med.
Vänner som visat sig inte alls vara vänner, killar som visat sig inte egentligen vara intresserade av mig som person. Jag har varit en bekvämlighets inrättning för många. Personen Siw har inte varit betydelsefull och viktig, hårt men sant.
Jag vet ju vad det här beror på, min uppväxt, får man inte possitiv uppmärksamhet så är ju negativ bättre än ingen alls. Det här sitter hårt införlivat i kroppen och det tar tid att införliva kännslan att jag duger alldeles förträfligt som jag är. Jag fick höra i dag -Du Siw, du är som Grynet, ta ingen skit! :-) Det känns bra för så är det.
Varför ska man umgås med människor som inte har nåt possitivt att tillföra en? Jag har gjort det av bara vanan att huka mig, snällt mot mig själv? Nix!
Många av dom jag sorterat bort förstår mig inte och det behöver dom inte göra heller, några av dom existerar inte ens för mig längre för dom har verkligen sårat mig. Sen om dom förstår det eller inte bryr jag mig inte om. Det här är människor som jag absolut inte behöver ha att göra med. Förr kunde jag förlåta och kämpa för att få rätsida fast jag kände att saker och ting inte va ok. Det gör jag inte längre, jag måste må bra, inte se till att alla andra mår bra. Jag har ju många vänner som uppskattar mig och tycker om mig för den jag är.
Om jag mår bra och tycker om mig själv så drar jag ju också till mig såna människor och det är ju vad man vill.
Jag har haft en stor förmåga att dra till mig killar som har problem, varför? Jo jag har varit världens bästa att ta hand om, fixat, ordnat och donat för att vara till lags. När dom har stuckit för att gräset är grönare på andra sidan eller nåt liknande så har jag stått kvar och väntat, koko! varför får man kännslor för dom?
Jag hade inte haft en date på flera år för jag hade bestämt mig att lägga det manliga könet på hyllan, jag såg inte ens nån som va intressant. Så dök det upp en i fjol vinter, jag bestämde mig för att inte engagera mig för mycket. Men när man får den där kännslan som känns bara såå himla bra, så att man bara vill ligga kvar på den där armen resten av livet då är det inte BARA att trycka på en av knapp. Det rann ut i sanden för jag va inte tillräckligt intressant och det kan man ju inte göra så mycket åt. Det är bara att hoppas på att man kan få den där rätta kännslan igen och det måste jag tro är möjligt. Kan känna saknad när ensamheten suger ibland.
Jag kommer aldrig att försaka mig själv nånsin nåt mer i livet, säg till mig om ni ser minsta tllstymmelse till hukning, det är lätt att falla in i gamla mönster.
Ha en bra helg!

Kommentarer
Postat av: lotta

hej på dig



jadu bra du lärt dig att inte ta skit. det är viktigt. jag säger ofta ifrån men inte alltid såklart.i tex jobb situationer tar jag nog för mkt skit=bra anställd eller. tycker nog dom

killar jag träffar (tvärtemot mina familija) bara är bra enar. o det är väl tur. jag hoppas du oxå kommer göra det till slut. sluta falla för knepiga typer. välj nån halvmes ist. det visar sig nog vara en väldans hyvens kille efter ett tag!men svårt d där. man har ju ingen radar. hmmmmm svårt du. om inte annat får du hänga med människor du tycker om. behöver ju inte vara en karl. dyker han upp så dyker han upp. ta nån hästintresserd!!!

2008-10-18 @ 10:07:05
Postat av: lotta

men jag lova han dyker upp!

kul fredrik blev glad. lill gubben våran

2008-10-18 @ 10:09:09
Postat av: Anonym

snällt som skjutsat mor på handling. så slipper hon gå o gå jämt. hihi. va ska äta resten av grytan nu sen promenad.



kraaaaam

2008-10-18 @ 13:49:11
Postat av: Kicki

Tänker ofta så att det som tar mer energi än det ger... det kan vara. Energitjuvar ska man akta sig för, men det är inte alltid så lätt när man som vi, tillhör det omhändertagande släktet av människor.



Det är bra att göra en djupdykning i sig själv. Det ger utveckling!



Kram på dig!

2008-10-19 @ 21:13:13
URL: http://www.fyraben.com/Lava
Postat av: Madde

Ja, det är du det! Tar ingen SKIT!! Du är så härlig! Jag får mkt styrka av dig min vän, kram på dig!

2008-10-22 @ 09:53:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0