Söndag den 4/3 2007

Då kom hon, sent på kvällen, jag jobbade natt så sonen tog emot henne. När jag kom hem på morgonen hade hon gjort konfetti av allt hon hittat och andvänt köksgolvet som toalett. Vi tog genast en promenad. hund ute och går med matte, går och går föresten, tokrusar på bakbenen för att förhoppningsvis kunna jaga ALLT som rör sig.

Jag hade egentligen inte en tanke på att skaffa hund, men så va hon bara där, på blocket.
Tik 6mån till salu


Jag bara kände att HON är min.
Hon hette Bubblan och det förstår jag när jag ser valp kortet.


Hon va ingen bubbla när hon kom, jo kanske i sig själv? Hon va en Brutta som ville upptäcka allt och alla på en  gång.
Hon hade så vansinnigt mycket spring i sig så jag tänkte första veckan -DET HÄR GÅR ALDRIG, jag får skicka tillbaka henne. Jag kunde ju inte skryta med att jag var hundkunnig precis, men man är ju häst människa så med hjälp och tips av nära, kära och stall tillvaro så lugnade hon sig något.

Hon är hand uppfödd, alla syskon och mamman dog vid förlossningen,så hon är unik.

Nu är hon 2 år och har funnit sig bra till rätta, hon hittar fortfarande på upptåg så att INGEN ska glömma att hon finns.
En kväll i fjol sommar, vi va i ramsele och klockan var väl tolv på natten, vi hade druckit lite vin och Bruttan skulle få ut och pinka. Tina öppna dörren och hunden flög ut, det va mörkt ute, hon rusade över vägen och började tok skälla och skrika, hon såg spöken. Sen fortsatte hon upp för backen, ja hon väckte HELA ramsele på en halv minut. Hans sprang efter också skrek han till mig -Nu kastar jag sten på henne! Gör vad du vill! skrek jag tillbaka. Tre vindruckna människor jagar tokig hund, ni kanske kan se synen?  Eftersom hon är livrädd att jag lämnar henne så sprang jag till bilen och startade den, då kom hon, det är mitt bästa redskap. Jag skulle kunna skriva en roman om allt hon hittar på för alltid är det något och man kan naturligtvis ALDRIG veta vad.
Hon har lärt mig massor och det är jag glad för, det är en trygg och glad hund som aldrig skulle göra en fluga förnär. Bara jaga lite :-)

LOVE YOUUUU

Kommentarer
Postat av: Linda

Världens coolaste Bruttan!

2008-09-09 @ 22:34:38
URL: http://www.hundenebba.se
Postat av: missgranby

tack för alla supersöta kommentarer***** blir så glad!



vilka söta vovvar och söta små tjejer!!!

kramis

2008-09-10 @ 08:10:34
URL: http://missgranby.blogg.se/
Postat av: lotta

gud vad gullig liten bäbis vovve

2008-09-12 @ 10:45:28
URL: http://missgranby.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0