Trött, arg och ännu tröttare

Slutade 12 i dag efter ett 16 timmars pass, for till hö Erik och köpte hö, hämtade Peace (Sonens hund), gick en prommis till kliss. Det är super bra att gå där, endast hund människor och inte så mycket annat. Stannade till på klass och köpte hundmat, hämtade Bruttan på dagis, dom vill att hon är kvar till 15:00 när jag jobbat natt så hon får umgås med sina dagiskompisar lite. Lämnade tillbaka Peace till sonen, for och släppte Bruttan på LV5 för att hon skulle få springa lite hrrrum host, host. Och vad hittade vi väl där, på 5 m avstånd, jo det fullkommligt vimlar av rådjur. Guuuud vad arg jag blev, så där ointeligent hundägar ARG!!!!! Jo o då hon kom efter ca 5 min som kändes som 50, med den blåa tungan släpandes kastade hon sig i snön 10 m från den arga matten. Det var bara att andas och tänka bort det, jag gick mot bilen så hör jag hur hon kommer bakom och laddade - STANNA!!! Ops hon tvärnitade, väldigt förvånad blev jag, kopplade henne och gick lugnt till bilen, nja lugnt å lugnt, hjärnan va på högvarv LYDNAD, LYDNAD, LYYYDNAD!!! TRÄNA, TRÄNA, TRÄÄÄÄNA!!!  Tankarna gick till det Lena sa en gång. - Siw det är en husky, det kanske inte går att träna bort?  Känner mig som en bebis som kastar sig på golvet och sparkar med benen och skriker. DET SKA GÅ!!!!!

Kommentarer
Postat av: Maggie

Jaa vi tränar ihop, det blir kanon!!

2009-03-31 @ 21:46:02
Postat av: Micke G

haha ja lite får du nog lära dig att leva med ;)

2009-04-03 @ 14:42:57

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0