En gång för länge sedan

För länge, länge sedan fanns det en raggarsväng här i sundsvall, det var alltid folk ute på stan, vilken dag som hellst i veckan gick man ner för att umgås och åka bil. Det va en gemenskap som inte finns så mycket kvar av i dag. Man behövde aldrig vara rädd att gå ute sent på kvällen och alla tog hand om varandra. Vi kallades raggare (Kul svensk kulturhistoria. Sundsvallsraggarna kallades även för "KLYKTATTARE" ute i landet då dom tidigare raggarna hade Y som länsbokstav på sina regplåtar.) Jag tror att vi va bland den sista generationen som fick uppleva lite av det här för sen stängdes stan och bilarna försvann. Nu kan man bara få en liten försmak av det när det är crusing.
I alla fall så bestämdes, genom facebook, att vi skulle dra ihop ett tjej gäng, så många som möjligt, och träffas. Sagt och gjort, 29/8 träffades vi och hade super kul! Det gav mersmak och vi ska försöka göra om det, så ofta vi kan hoppas jag. Killarna blev allt lite avundsjuka, några satt och väntade in oss när vi kom till Daltons lite senare.

Här är en gruppbild på några, bara några av oss tjejer.


Hittade även den här länken.


Kommentarer
Postat av: Bjorne

Vilket gäng,undrar om Daltons står kvar,finns mycket gamla fina bilar i Sundsvall,dom åker alltid förbi jobbet så några av dom har jag säkert sett 200 gånger,nu ska jag o Ella snart gå ut och hitta på något kul,hon kom nämigen i morse med,roligare med morfar än dagis,ha de gott.

2009-09-10 @ 08:52:27
URL: http://bjornesmagazin.blogg.se/
Postat av: Annika

Bara inne och tjolahoppar lite. :-)

2009-09-10 @ 19:41:50
URL: http://acka.bloggagratis.se/
Postat av: Annika

Nu gör jag en insats och hör efter om marsvinsfolket vill ha tillbaka sina grabbar. :-)

Hur ser det ut för dig i helgen???

Kraaaaaaaaaaaaaaaaaam.

2009-09-11 @ 09:37:39
URL: http://acka.bloggagratis.se/
Postat av: Kicki

Gud vad roligt! Vilken bra idé!!

2009-09-11 @ 21:52:19
URL: http://kicki_a.blogtown.se
Postat av: Anonym

vilket härligt gäng!!



ja raggarbilarna ni drog runt i minns jag från ja var liten. fick ju följa med i en sån nån gång! och ooo vad stolt jag vaR då!!!

2009-09-22 @ 11:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0