Man blir alldeles matt.....


En granne till mig flyttade i somras, hon hade en hel del katter, vet inte hur många? Men när hon flyttade tog hon med sig några och lämnade 3 st kvar i lägenheten. En annan granne ringde och försökte prata med henne, om vad hon tänkt med att lämna katterna i den tomma lägenheten, men det det gick inte hon bara gapade och skrek. Vi gjorde en anmälan till länsstyrelsen. Det gick 1 v, 2 v, det tog 6 v, inget hände och katterna blev förvildade. En av dom lyckades dom fånga med fälla hos grannen på andra sidan gatan. Så en dag dök katt ägarinnan upp och hämtade katterna, körde dom till hyresvärdens gård ca 5 km härifrån. För 2 v sedan kom ena katten tillbaka, HERREGUUUD! Vi mailade länstyrelsen igen, den nya hyresgästen va förtvivlad, katten skrek och skrek på hennes balkong. Hon fick svaret av länstyrelsen att detta va ett nytt ärende. Jag blev så jä..... arg så jag hotade med tidningen. Blev uppringd av länstyrelsen som menade på att det visst va ett nytt ärende. Ja ha ja MEN!!!! I våra ögon är det samma människa och samma katt. Och HUR kan hon kalla sig djurvän är för mig en gåta???? I dag fick grannen låna en kattfälla så nu är katt stackarn infångad i alla fall. Jag hoppas att hon får djurförbud med stora röda bokstäver!
OBS!!! Bilden är lånad, katten såg INTE ut så.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0