Man kan bara ändra sig själv, aldrig nån annan.

Det finns en tjej som jag känt i över 20 år, vi har varit vänner till och från, hon är mycket komplicerad och många av mina vänner har frågat mig hur jag orkar? Nu gör jag inte det  längre. Skrev ett mail till henne i dag, saker som jag sagt många, många gånger till henne. Sorgligt men så är livet.
Sen trodde jag, dumt av mig, att du kände mig så väl så att du borde veta min reaktion på vad du berättade om Daniella. Beklagar att du inte vågar/orkar stå upp för ditt barn.
Min syn och känsla på hur du uppför dig är att du inte ändrat dig det minsta. Nu när du mår "bättre", i dina ögon, så behövs inte soptunnan Siw längre. OM du bara kunde sluta att gnälla, kritisera, hitta fel på ALLA i din bekantskapskrets för att rättfärdiga dig själv så kanske du skulle må bättre och inte känna dig ensam m, m.
Allt du säger om andra kommer fram till slut och när man kör på som du då blir man ganska ensam i slut ändan.
Sen är det ju så att om du så går till 10 medium/spåtanter m m om dan så är det INGEN som kan hjälpa/ändra ditt liv, det måste du tyvärr inse och jag tror nog att du innerst inne vet det. Och om du hela tiden gör med behandlingar som med "vänner", byter ut när det inte passar/blir för känsligt, så kommer du tyvärr inte att komma nån vart.
Man kan inte springa ifrån sig själv, allt kommer i kapp och det första man måste göra är att förlåta sig själv, för sig själv (inte för alla andra) och verkligen känna att man är ok.
Jag hade inte tänkt säga detta men gör det för nu släpper jag dig och tänker aldrig vara sopcontainer åt någon nånsin nåt mer. Jag kan bjuda på att du pratar skit och har åsikter om mig, det behöver du aldrig mer försvara eller ursäkta, men jag hoppas att du umgås med såna som du aldrig behöver ha en massa skitiga åsikter om och sedan skämmas för att du sagt stygga saker om dom när du vill umgås med dom igen.
Det alla ser som du inte ser själv är att det är dig själv du pratar om, sorgligt men sant.
Ha ett bra liv.
Jag trodde, dumt av mig, att du kände mig så väl så att du borde veta min reaktion på vad du berättade om ditt barn. Beklagar att du inte vågar/orkar stå upp för ditt barn.
Min syn och känsla på hur du uppför dig är att du inte ändrat dig det minsta. Nu när du mår "bättre", i dina ögon, så behövs inte soptunnan Siw längre. OM du bara kunde sluta att gnälla, kritisera, hitta fel på ALLA i din bekantskapskrets för att rättfärdiga dig själv så kanske du skulle må bättre och inte känna dig ensam m, m.
Allt du säger om andra kommer fram till slut och när man kör på som du då blir man ganska ensam i slut ändan.
Sen är det ju så att om du så går till 10 medium/spåtanter m m om dan så är det INGEN som kan hjälpa/ändra ditt liv, det måste du tyvärr inse och jag tror nog att du innerst inne vet det. Och om du hela tiden gör med behandlingar som med "vänner", byter ut när det inte passar/blir för känsligt, så kommer du tyvärr inte att komma nån vart.
Man kan inte springa ifrån sig själv, allt kommer i kapp och det första man måste göra är att förlåta sig själv, för sig själv (inte för alla andra) och verkligen känna att man är ok.
Jag hade inte tänkt säga detta men gör det för nu släpper jag dig och tänker aldrig vara sopcontainer åt någon nånsin nåt mer. Jag kan bjuda på att du pratar skit och har åsikter om mig, det behöver du aldrig mer försvara eller ursäkta, men jag hoppas att du umgås med såna som du aldrig behöver ha en massa skitiga åsikter om och sedan skämmas för att du sagt stygga saker om dom när du vill umgås med dom igen.
Det alla ser som du inte ser själv är att det är dig själv du pratar om, sorgligt men sant.
Ha ett bra liv.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Hej Siw!



Hittade hit via länken om "tänder ett ljus" ...sorligt!! :((



Sen vill jag säga att du skriver otroligt bra. Ingen ska behöva vara soptunna! Jag var det själv för ngra år sen, tills jag avsade mig den rollen! Skönt. Man ska umgås med folk som gör en glad. Inte umgås med energitjuvar..



Ha det fint!! /Linnea

2012-04-25 @ 08:54:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0